تفحص پیکر شهدای تخریبچی‌ سال‌های پس از جنگ-راهبرد معاصر
مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد ادای احترام 90 تن از سران و مقامات کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای به مقام رئیس جمهور شهید و همراهان حضور رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی امیر سرتیپ هادیان: یک تیم مجرب مشغول بررسی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان هستند بیانیه پایانی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اختتامیه ششمین دوره «مجلس خبرگان رهبری» آغاز شد تشییع پیکر شهدای کادر پرواز شهادت در پایگاه یکم شکاری ارتش رهبر انقلاب در دیدار «رئیس مجلس لبنان»: ملت ایران از حادثه تلخ اخیر به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد رهبر انقلاب در دیدار «رئیس جمهور تونس»: همدلی‌های کنونی میان ایران و تونس باید تبدیل به همکاری‌های میدانی شود امیر قطر با رهبر انقلاب دیدار کرد رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر پاکستان: سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه شد رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد وزیر خارجه مصر: خواستار تقویت روابط با ایران هستیم حسینی‌پور سرپرست معاونت امور مجلس رئیس‌‎جمهور شد

 تفحص پیکر شهدای تخریبچی‌ سال‌های پس از جنگ

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در مورد جایگاه ویژه شهدای تفحص گفت: خالص‌ترین رزمندگان در جنگ، تخریبچی‌ها بودند و در سال‌های پس از جنگ خالص‌ترین بچه‌ها نیرو‌های تفحص بودند که وارد میدان مین می‌شدند تا یادگار یک مادر شهید را از دل خاک در بیاورند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 15
کد خبر: ۲۱۸۶۱۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ اصحاب کریمی جمعه شب در مراسم بزرگداشت شهدای تفحص با حضور خانواده معظم شهدا، با بیان اینکه خط شهادت همیشه برای آنان که دنبالش می‌گردند باز است، افزود: پس از دفاع مقدس گفته می‌شد که سفره شهادت جمع شده، اما وقتی که بحث مدافعان حرم پیش آمد همه شاهد شجاعت نسل جدیدی شدند که شوق شهادت را در دلشان زنده نگه داشته بودند.

وی ادامه داد: پس از مدافعان حرم، شهدای مدافع امنیت نیز همین قاعده را به ما اثبات کردند.

کریمی با یادآوری خاطراتی از شهید علیرضا شهبازی گفت: این شهید عزیز همواره در سفر‌های راهیان نور با مزاح به ما می‌گفت شما در سال‌های دفاع مقدس بودید و شهید نشدید، اما من در جنگ نبودم و شهید خواهم شد.

وی با بیان اینکه شهید شهبازی ابتدا وارد واحد اطلاعات سپاه پاسدان شد، اما با پافشاری به واحد تفحص رفت، گفت: او احساس می‌کرد معبر شهادتش از مسیر تفحص باز شده است.

کریمی بیان اینکه یکی از شاخصه‌های پیروزی ما در دفاع مقدس عشق رزمندگان به سید و سالار شهیدان بود، افزود: شهید شهبازی هم همواره این عشق را در دل داشت و همین عشق پلی برای او به سمت شهادت شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در مورد جایگاه ویژه شهدای تفحص گفت: در جنگ خالص‌ترین رزمندگان تخریبچی‌ها بودند و در سال‌های پس از جنگ خالص‌ترین بچه‌ها نیرو‌های تفحص بودند که وارد میدان مین می‌شدند تا یادگار یک مادر شهید را از دل خاک در بیاورند.

وی گفت: متقاضیان شهادت رزق خود را نهایتا پیدا خواهند کرد. آنچنان که از خط مقدم تا جبهه سوریه و حتی محله اکباتان تهران می‌توان رد خون شهیدان را یافت.

در مراسم بزرگداشت شهدای تفحص که در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، سردار گلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگر تاریخ دفاع مقدس نیز حضور داشت و از خانواده شهیدان تفحص «محمد زمانی» و «علیرضا شهبازی» قدردانی به عمل آمد.

پایان بخش این مراسم ذکرمصیب حضرت فاطمه زهرا (س) توسط مداح اهل‌بیت (س) حاج مجید بادکوبه بود. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده